• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Ιστορικό Σχολείου

 

Το ιστορικό του Δημοτικού Σχολείου Αγίων Τριμιθιάς

Το Δημοτικό Σχολείο των Αγίων Τριμιθιάς ιδρύθηκε το 1916. Προηγουμένως τα παιδιά του χωριού φοιτούσαν στο γειτονικό Παλιομέτοχο. Την πρώτη χρονιά φοιτούσαν 35 παιδιά, είκοσι αγόρια και 15 κορίτσια, όλοι από την κοινότητα. Το σχολείο ήταν μονοδιδάσκαλο. Πρώτη δασκάλα του χωριού η Αντιγόνη Πολυκάρπου. Αρχικά το σχολείο στεγαζόταν σε μία αίθουσα στο κέντρο του χωριού, ανάμεσα στα σημερινά κτίρια της Συνεργατικής και του σωματείου «Ευαγόρας Παλληκαρίδης». Ήταν κτισμένο με πουρόπετρα, με παλιά αρχιτεκτονική και είχε μικρή αυλή με κήπο.  Δίπλα από την αίθουσα αυτή ήταν και το σπίτι όπου έμενε ο δάσκαλος ή η δασκάλα. Δυστυχώς το κτίριο αυτό έχει κατεδαφιστεί γιατί κρίθηκε ακατάλληλο. Κατά τη διάρκεια του απελευθερωτικού αγώνα, πολλές φορές οι Άγγλοι έκλεισαν το σχολείο γιατί οι μαθητές ύψωναν την ελληνική σημαία και κατέβαζαν την αγγλική.
 

Αργότερα οι κάτοικοι με εθελοντική δουλειά και εισφορές έκτισαν την πρώτη αίθουσα στο σημερινό χώρο. Η Επιτροπή Δημόσιας Υγείας Αγίων Τριμιθιάς ( Χωριτική Αρχή) έκανε ανταλλαγή για την εκκλησιαστική επιτροπή το χώρο του παλιού σχολείου με τη γη του σημερινού από το 1956. Για να κτίσουν το νέο σχολείο δεν πήραν άδεια γιατί οι Άγγλοι δεν θα το επέτρεπαν. Τη σχολική χρονιά 1959 – 60  λειτούργησαν και οι δυο αίθουσες αφού λόγω της αύξησης του αριθμού των μαθητών διορίστηκαν 2 δάσκαλοι. Υπάρχουν μαρτυρίες ότι το κτίριο του παλιού σχολείου λειτουργούσε κατά την περίοδο 1960 – 1962 για τα απογευματινά μαθήματα μουσικής και τέχνης και τα Σάββατα για το μάθημα των Θρησκευτικών – Ευαγγέλιο. Από τις συνεντεύξεις φάνηκε ότι ο χώρος χρησιμοποιήθηκε μέχρι το 1978 – 79 για κατηχητικό και σωματείο. Κατά τη δεκαετία του ‘60 χρησιμοποιήθηκε ως αίθουσα μαθημάτων και το σπίτι της Αντριανής Χίντικου.
 

Το 1964 είναι επιβεβαιωμένο από τις συνεντεύξεις ότι υπήρχαν στο χώρο αυτό δύο αίθουσες διδασκαλίας και γραφείο του διευθυντή στο σημερινό βεστιάριο. Το κτίσιμο των υπόλοιπων νέων αιθουσών έγινε σταδιακά, ανάλογα με τις ανάγκες και την πολιτική του υπουργείου  ενώ το σχολείο μας είναι από τα πρώτα σχολεία που έχουν αποκτήσει αίθουσα εκδηλώσεων.
 

Τη σχολική χρονιά 1977 – 1978 για πρώτη φορά διορίζονται στο σχολείο 3 εκπαιδευτικοί με συνολικό αριθμό 57 μαθητές ( 32 αγόρια και 25 κορίτσια). Οι εκπαιδευτικοί μειώθηκαν σε 2 ξανά τις χρονιές 1981 – 82 και 1982 – 83 για να αυξηθούν σε τρεις πάλι για δυο συνεχόμενες χρονιές και σε τέσσερις τη σχολική χρονιά 1985 – 86, πιθανόν λόγω της δημιουργίας του προσφυγικού συνοικισμού, μετά την τουρκική εισβολή. Την περίοδο που ακολουθεί παρατηρείται μια ξαφνική αύξηση του αριθμού των μαθητών από 77 τη χρονιά αυτή σε 90 την επόμενη και σε 112 την μεθεπόμενη, που δικαιολογεί την αύξηση των εκπαιδευτικών σε 5 τη χρονιά 1987 – 88. Η αύξηση των μαθητών συνεχίζεται και την επόμενη χρονιά 125 μαθητές διδάσκονται από 7 εκπαιδευτικούς. Τη χρονιά 1993 – 1994 οι μαθητές ξεπερνούν τους 130 και για πρώτη φορά διδάσκουν 8 εκπαιδευτικοί. Τη σχολική χρονιά 1999 – 2000 για πρώτη φορά διορίζεται μουσικός στο σχολείο, ενώ σταδιακά οι δάσκαλοι με ειδίκευση αυξάνονται.
 

Τη σχολική χρονιά 2004 – 2005 έχουμε στο προσωπικό του σχολείο 12 εκπαιδευτικούς και για πρώτη φορά παρέχεται Λογοθεραπεία και Ειδική Εκπαίδευση στους μαθητές του σχολείου, ενώ από το 2011 εργάζονται 14 εκπαιδευτικοί, αφού παρατηρείται αύξηση του αριθμού των μαθητών.  Σήμερα στο σχολείο μας φοιτούν 137 παιδιά σε 8 τμήματα. Λόγω της έλλειψης αιθουσών έχει παραχωρηθεί και λυόμενη αίθουσα.

     Το 2013 ολοκληρώθηκαν τα έργα  επέκτασης και αντισεισμικής αναβάθμισής του (Τα έργα ξεκίνησαν την άνοιξη του 2010 και τελείωσαν στις αρχές του 2013). Έτσι, τώρα διαθέτει σχεδόν όλες τις απαραίτητες αίθουσες: Εργαστήριο Τέχνης και Επιστήμης, Εργαστήριο Τεχνολογίας, Εργαστήριο Μουσικής, Εργαστήριο Οικιακής Οικονομίας, Ιατρείο, Αίθουσα Ειδικής Εκπαίδευσης, εκτός από τις 7 αίθουσες διδασκαλίας, το γραφείο του διευθυντή, το γραφείο των δασκάλων και το γραφείο της γραμματείας. Επίσης έχει βελτιωθεί η αυλή του σχολείου και διαμορφώθηκε χώρος στάθμευσης στο πίσω μέρος του σχολείου.